Muszą uzbroić się w cierpliwość
fot. JZ
Na razie nie ma szans na wprowadzenie dalszego ograniczenia tonażowego przy wjeździe do centrum Mroczy.
Mieszkańcy Mroczy z utęsknieniem czekali na otwarcie obwodnicy, gdyż wreszcie przez centrum miasta miały przestać przejeżdżać ciężkie tiry. Jednak po hucznym otwarciu obwodnicy, prawda okazała się zgoła inna. Jak poinformowali mieszkańcy ul. Kościuszki, ciężki tabor nierzadko woli jeździć przez miasto niż korzystać z nowo wybudowanego obejścia.
W sierpniu gmina Mrocza wysłała stosowny wniosek w tej sprawie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. – W związku z oddaniem do użytku 18 lipca br. inwestycji pn. „Budowa obwodnicy miasta Mroczy” oraz w nawiązaniu do wcześniejszych rozmów, zwracamy się z prośbą o zmianę organizacji ruchu na terenie miasta Mroczy w zakresie zmniejszenia dopuszczalnego tonażu dla samochodów przejeżdżających przez centrum Mroczy – napisano w piśmie.
Obecnie fragment drogi wojewódzkiej nr 241 przebiegający przez centrum Mroczy pozwala na przejazd pojazdom o nacisku do 8 ton na oś. Inne – muszą korzystać z obwodnicy. – Wybudowana obwodnica Mroczy, zgodnie z założeniem projektu, wyznacza nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 241 poza granicami miasta. Na podstawie rozporządzenia ministra infrastruktury z 14 lipca 2010 roku, drogą wojewódzką nr 241 na odcinku od Sępólna Krajeńskiego do Rogoźna mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 ton, a zatem z chwilą otwarcia i oddania do użytku obwodnicy, zgodnie z zatwierdzoną organizacją ruchu, z drogi wojewódzkiej nr 241 do miasta nie mogą wjeżdżać pojazdy ciężarowe, których nacisk na oś przekracza 8 ton. Informują o tym kierowców umieszczone na wszystkich tablicach przeddrgowskazowych na obwodnicy znaki E-15e (numer drogi wojewódzkiej o zwiększonym do 10 ton dopuszczalnym nacisku osi pojazdu). Pozostaje zatem egzekwowanie od kierowców przestrzegania przepisów wynikających z istniejącego oznakowania – czytamy w odpowiedzi Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. – Dalsze ograniczenie tonażowe na drogach publicznych na terenie miasta mogą być wprowadzone na podstawie odrębnego, zatwierdzonego projektu organizacji ruchu, w którego opisie technicznym winno znaleźć się uzasadnienie dla wprowadzenia znaków ograniczających poruszanie się pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej. Pragniemy też zasygnalizować, iż wprowadzając dalsze ograniczenia na drogach publicznych, należy uwzględnić nie tylko interes mieszkańców poszczególnych ulic, ale także interes wszystkich użytkowników dróg, w tym podmiotów świadczących usługi bądź prowadzących działalność na terenie miasta – czytamy dalej.
Aktualnie zarządcą obwodnicy jest gmina Mrocza. W planach jest jednak „przejęcie” jej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. Natomiast zarządcą drogi przebiegającej przez miasto jest ZDW. – Dysponujemy już opinią prawną, z której wynika, że wcześniejsza (przed upływem tzw. trwałości projektu – 5 lat) zamiana dróg jest możliwa. W związku z tym, podjęte zostaną działania zmierzające do takiej zamiany. Do końca września przyszłego roku potrzebne są zgody samorządu wojewódzkiego i gminnego. Zamiana w Mroczy zostanie określona w drodze rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju. Tego typu rozporządzenia obowiązują zazwyczaj od dnia 1 stycznia. Stąd zamiany dróg najprawdopodobniej można spodziewać się z początkiem 2016 roku – wyjaśnił Michał Sitarek, rzecznik prasowy ZDW.
– Projekt zmian w organizacji ruchu powinien przygotować inicjator. Generalnie bardzo korzystne jest przygotowywanie takich projektów przez zainteresowane samorządy lokalne, ponieważ one najlepiej potrafią określić potrzeby komunikacyjne miejscowości oraz ewentualne zagrożenia wynikające ze zbyt restrykcyjnych zakazów, np. dostarczanie towaru do firm, odbiór towarów z gospodarstw rolnych, itp.Jednak naszym zdaniem, ze względu na zgodę na zamianę dróg, optymalnym rozwiązaniem będzie wprowadzenie ewentualnej nowej organizacji ruchu przez nowego zarządcę po sfinalizowaniu zamiany – zakończył Sitarek. Mieszkańcy muszą więc uzbroić się w cierpliwość.
Czytaj również
Dodaj komentarz
Najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego warto jeść śniadanie?
Śniadanie to najważniejszy posiłek# w ciągu dnia. Dzięki niemu dostarczamy organizmowi węglowodany, które są źródłem energii.
(czytaj więcej)Sprawdzono jakość handlową jaj. Jakie nieprawidłowości stwierdzono?
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów #Rolno-Spożywczych (IJHARS) przedstawia wyniki planowej kontroli w zakresie jakości handlowej jaj, przeprowadzonej w IV kwartale 2023 r. w sklepach spożywczych i innych punktach sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju.
(czytaj więcej)Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport
Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.
(czytaj więcej)Poranne ćwiczenia strażaków. Udział wzięło pięć zastępów
W czwartek, 25 kwietnia w godzinach rannych strażacy #prowadzili ćwiczenia na obiekcie przy ulicy Kcyńskiej w Szubinie.
(czytaj więcej)
Komentarze (5) Zgłoś naruszenie zasad
IKS, w dniu 25-10-2014 21:27:26 napisał:
odpowiedz
mieszaknic Kościuszki, w dniu 26-10-2014 13:00:39 napisał:
odpowiedz
Bob budowniczy, w dniu 26-10-2014 20:14:04 napisał:
odpowiedz
xp312, w dniu 26-10-2014 22:33:49 napisał:
odpowiedz
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!