Dziś mamy 26 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

16 lipca 2019

Gov.pl coraz bardziej popularny. Chętnie z niego korzystamy

fot. Ministerstwo Cyfryzacji

fot. Ministerstwo Cyfryzacji

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a # my Gov.pl. Jak pokazują statystyki Polacy coraz chętniej korzystają z rodzimego portalu. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników.

W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Co ciekawe, średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty. 25% użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.

Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.

W zasięgu wzroku

W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw.

Znajdziemy tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki, itp. – wszystko w jednym miejscu.

- Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – Gov.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Ułatwiamy życie

Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl – to najlepsze źródło informacji o naszych e-usługach. To dzięki temu serwisowi możemy zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: „Dokumenty i dane osobowe”, „Kierowcy i pojazdy”, „Małżeństwo”, „Edukacja”.

Łatwe, prawda? Można też skorzystać z opcji „Szukaj”, jeśli nie jesteśmy pewni, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcemy załatwić. Polacy doceniają te ułatwienia.

- Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Najczęściej „klikalne” e-usługi to Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy i Załóż Profil Zaufany.

- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski – Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję – dodaje szef MC.

materiał: Wydział Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji

Oceń artykuł: 1 1

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Bezpłatne kontrolowanie sprawności układu kierowniczego
Ramki ślubne
39,90 zł PLN
Rozliczenia ZUS
od 50PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności zawieszenia
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
od 2000PLN
Konstrukcje stalowe
Prowadzenie akt osobowych
od 30PLN
Korzystanie ze środowiska
500PLN
0

38. rocznica katastrofy w Czarnobylu. Konsekwencje zdrowotne i środowiskowe

W kwietniu 1986 r. całym światem wstrząsnęła wiadomość o awarii #w Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej położonej na terenie ZSRS, ok. 100 km. na północ od Kijowa. W efekcie błędów operatorów przeprowadzających jeden z testów oraz wad konstrukcyjnych reaktora jądrowego 26 kwietnia 1986 r. o godzinie 1:23 doszło do dwóch wybuchów.

(czytaj więcej)
0

Sprawdzono jakość handlową jaj. Jakie nieprawidłowości stwierdzono?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów #Rolno-Spożywczych (IJHARS) przedstawia wyniki planowej kontroli w zakresie jakości handlowej jaj, przeprowadzonej w IV kwartale 2023 r. w sklepach spożywczych i innych punktach sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju.

(czytaj więcej)
0

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.

(czytaj więcej)
0

Poranne ćwiczenia strażaków. Udział wzięło pięć zastępów

W czwartek, 25 kwietnia w godzinach rannych strażacy #prowadzili ćwiczenia na obiekcie przy ulicy Kcyńskiej w Szubinie.

(czytaj więcej)