Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

14 maja 2015

Gimnazjaliści podbili stolicę!

fot. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczy

5 maja 2015 r. o godzinie 6:00 z placu przed budynkiem gimnazjum #wyruszyliśmy na podbój Warszawy.

W wycieczce uczestniczyło 45 osób, głównie uczniowie klas II. Nad naszym bezpieczeństwem czuwali nauczyciele: Pani Beata Macieja, Pani Roksana Jarecka oraz Pani Dorota Winiecka- Pogiel. Podróż trwała ok. 5 godzin.

Na początku udaliśmy się na taras widokowy, który znajdował się na dachu Centrum Nauki Kopernik. Z góry zobaczyliśmy panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się do tego niezwykłego muzeum nauki i techniki, w którym ani na chwilę nie opuściły nas uczucia zdziwienia, podziwu. Spędziliśmy tam kilka godzin, ale wciąż było nam mało.

Kolejnym punktem wycieczki był cmentarz Powązkowski, na którym odwiedziliśmy groby osób szczególne zasłużonych dla polskiej kultury, m.in. Zbigniewa Herberta, Jana Parandowskiego, Gustawa Holoubka czy Krzysztofa Kieślowskiego.

Po spacerze po nekropolii wyruszyliśmy naszym autokarem w stronę Konstancina-Jeziorny i Centrum Animacji Misyjnej oo. Pallotynów, gdzie mieliśmy spędzić noc. Mimo zmęczenia, zaraz po kolacji niektórzy z nas skorzystali z miejscowego basenu, pozostała zaś część oddała się spokojnemu relaksowi, ponieważ następnego dnia czekała nas wczesna pobudka. Krótko po godzinie 9:00 byliśmy już w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie zapoznaliśmy się z tragiczną, lecz godną zapamiętania i podziwu historią 63-dniowego powstania.

Na samym początku mieliśmy okazję wziąć udział w projekcji krótkiego filmu pt. "Miasto Ruin", na którym ukazano wstrząsający obraz zbombardowanej Warszawy. Następnie zajęliśmy się zwiedzaniem poszczególnych ekspozycji, które wywarły na nas ogromne wrażenie. Niespodzianką okazała się ukryta wśród plątaniny przejść kawiarenka w stylu lat 40.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Warszawy, na które wybraliśmy się z przewodnikiem, który okazał się istną kopalnią wiedzy zarówno o stolicy sprzed lat, jak i tej dzisiejszej. Niestety, wkrótce musieliśmy wracać... Cali i zdrowi wróciliśmy do Mroczy i o godzinie 21:00 z żalem rozstaliśmy się przed budynkiem naszego gimnazjum. Wycieczka była naprawdę udana i z niecierpliwością czekamy na powtórkę!

Materiał: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczy

Oceń artykuł: 55 32

Czytaj również

udostępnij na FB

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.