Dziś mamy 2 czerwca 2026, wtorek, imieniny obchodzą:

07 maja 2026

Mieszkaniec apeluje. "Nie dla degradacji szpitala w Nakle"

fot. powierzone

fot. powierzone

Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec# gminy Nakło, który jest zaniepokojony pozyskaną informacją o planowanym przeniesieniu oddziału chirurgicznego ze Szpitala w Nakle do Szubina.

Internauta pyta o zasadność tych działań i i zastanawia się nad wpływem tej decyzji  na bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców.

Poniżej treść nadesłanej wiadomości:

Z rosnącym niepokojem przyjmujemy  informacje# o planowanym przeniesieniu oddziału chirurgicznego ze Szpitala  w Nakle nad Notecią do placówki w Szubinie, która – choć formalnie stanowi część tej samej struktury – znajduje się w znacznie mniejszej miejscowości i nie zapewnia porównywalnej dostępności dla mieszkańców powiatu nakielskiego.

Trudno nie odnieść wrażenia, że decyzje te wpisują się w szerszy proces stopniowego ograniczania roli nakielskiego szpitala. Przykładem jest wcześniejsza likwidacja oddziału położniczego w Nakle i jego przeniesienie do Szubina.

W tym kontekście pojawiają się zasadne pytania o kierunek podejmowanych działań oraz ich długofalowe skutki dla bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców. Przeniesienie oddziału chirurgicznego oznacza wydłużenie czasu dojazdu dla pacjentów, utrudniony dostęp do świadczeń oraz realne ryzyko pogorszenia jakości opieki medycznej.

Niepokój budzi również brak wyraźnego stanowiska władz Powiatu Nakielskiego, którym szpital podlega organizacyjnie. Gdzie jest głos Starostwa? Gdzie są radni reprezentujący poszczególne ugrupowania? Gdzie jest głos pana Pawła Wiśniewskiego przewodniczącego Rady Miasta i Gminy  w Nakle nad Notecią  będącego członkiem Rady Nadzorczej Nowego szpitala w Nakle i Szubinie. W obliczu tak istotnych zmian milczenie decydentów jest trudne do zaakceptowania.

W związku z powyższym zwracamy się z apelem o:

- wstrzymanie decyzji o przeniesieniu oddziału chirurgicznego do czasu przeprowadzenia rzetelnych konsultacji społecznych,

- przedstawienie pełnej analizy skutków tej decyzji dla mieszkańców powiatu,

- zajęcie jednoznacznego stanowiska przez władze samorządowe oraz radnych,

- podjęcie działań na rzecz wzmocnienia, a nie dalszego osłabiania roli szpitala w Nakle nad Notecią.

Ochrona zdrowia mieszkańców powinna być priorytetem, a decyzje o tak dużym znaczeniu nie mogą być podejmowane bez transparentności i dialogu społecznego.

Internauta

Oceń artykuł: 85 49

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (92) Zgłoś naruszenie zasad

    • 4 (10)

    przyjaciel psów, w dniu 07-05-2026 10:28:59 napisał:

    jeden. ale ma siłę przebicia w szanownej redakcji

    odpowiedz

    • 14 (26)

    Mieszkaniec, w dniu 07-05-2026 10:58:32 napisał:

    Przewodniczący Rady Miejskiej jest w radzie nadzorczej szpitala? Co to ma być?

    odpowiedz

    • 0 (32)

    Ordynator, w dniu 07-05-2026 11:01:05 napisał:

    I bardzo dobrze. Całkiem zamknąć ten zakład pogrzebowy, bo szpitalem tego nazwać nie można.

    odpowiedz

    • 20 (24)

    katstrofa , w dniu 07-05-2026 11:25:35 napisał:

    Przepraszam, to w Nakle już tylko ZOL. Panowie Błoński, Dubkowski to jakiś nowy styl dbania o zdrowie mieszkańców gminy Nakło.

    odpowiedz

    • 4 (22)

    realista, w dniu 07-05-2026 11:27:06 napisał:

    Kto się leczy w nakielskim szpitalu?????? Zadaję pytanie.

    odpowiedz

    • 4 (18)

    ES, w dniu 07-05-2026 11:49:15 napisał:

    Ten Szpital nie działa efektywnie od lat..Na pewno jest zadłużony..Niech jest nadal i służy mieszkańcom ale powinien przejść reformę żeby działał zgodnie z przeznaczeniem i miał lepsze opinie pacjentów bo dotychczasowe są porażające..Od lat nic się nie zmienia prócz likwidacji kolejnych oddziałów...

    odpowiedz

    • 10 (20)

    Wdzięczna, w dniu 07-05-2026 12:13:06 napisał:

    Byłam tam i jestem bardzo zadowolona z opieki, złe opinieto tylko Ci ktörzy nigdy nie leżeli, w Nakle chirurg jest od razu w Bydgoszczy na ozbie czekałam8 godzin.

    odpowiedz

    • 12 (18)

    ONA, w dniu 07-05-2026 12:22:25 napisał:

    Też jestem ZA zostawieniem oddziału chirurgii w Nakle. Na zabieg się czeka krótko, a w dużych szpitalach terminy bardzo odległe. Personel pielęgniarski zawsze służył pomocą.

    odpowiedz

    • 10 (22)

    mm, w dniu 07-05-2026 12:28:29 napisał:

    szpital w Nakle odbudowany ze składek społeczeństwa , wszyscy chcieliśmy mieć zmodernizowany szpital z prawdziwego zdzrzenia no cóz przyszli młodzi, którym nie odpowiadala porodówka i ginekologia w Nakle poprzenosili wszystko do Szubina nawet aparatury które dał WOŚP reay panuje opinia że to umieralnia a nkt nie zastanowił sie dlaczego tak jest , lekarze odbębniaja swoja szychtę ale mimo to jest opieka medyczna . Szpital powinien byc w naszej ,miejscowości miasto powiatowe dojazd z każdej strony miasta i okolic a Szubin wszystko po mału u nas rekwiruje dla siebie nadal mają chrapke na tytuł miasta powiarowego . Zastanówmy sie dlaczego to postępuje czy ktoś nie maw tym ukrytego celu bo jeśli jeden i drugi szpital to niby jedno to dlaczego włodarze do tego dopuszczają

    odpowiedz

    • 13 (27)

    Wdzieczna, w dniu 07-05-2026 12:28:35 napisał:

    Zamknięcie chirurgii w Nakle to jakaś parodia.Lezalam na chirurgii w Nakle jestem bardzo zadowolona z pobytu , profesjonalne podejście do pacjenta Pielęgniarki super Ludzie zastanówcie się co piszecie, miasto powiatowe bez chirurgii porażka,oczy się otworzą jak po kilka godzin będziecie czekać w Bydgoszczy,

    odpowiedz

    • 10 (18)

    Nakielanka, w dniu 07-05-2026 12:32:54 napisał:

    Leczę się w nakielski szpitalu też na oddziale chirurgii jestem zadowolona śmiało polecam dziwię się nakielanom którzy tak nie fajnie się wypowiadają na temat naszego szpitala

    odpowiedz

    • 10 (18)

    Gość , w dniu 07-05-2026 12:33:32 napisał:

    Chirurgia, najlepszy oddział w Nakle , pan chirurg Zdrójkowski, chyba dobrze podałam nazwisko -super lekarz. Pielęgniarki zawsze służyły pomocą.

    odpowiedz

    • 9 (19)

    Obserwator , w dniu 07-05-2026 12:33:34 napisał:

    Ludzie z Bydgoszczy przyjeżdżają na zabiegi do Nakła, bo lepsza opieka. Wiem bo znajomi byli jakiś czas temu i nachwalić się nie mogli. Krytykują tylko wiecznie niezadowoleni nakielanie.

    odpowiedz

    • 9 (19)

    Bydgoszczanin, w dniu 07-05-2026 12:44:45 napisał:

    Leżałem w sxpitalu nakielskim na chirurgi bo w bydgoszczy nie chcieli mnie przyjać a tutaj nie było problemu. Jestem bardzo zadowolony z pobytu z profezjonalizmu personelu. Opieka bardzo dobra rodzinna atmosfera . Wstyd dla władz Nakła i Starostwa aby taki oddział zniszczyć i pozbawić mieszkańców opieki chirurgicznej.

    odpowiedz

    • 11 (15)

    Naklo i okolice, w dniu 07-05-2026 12:48:22 napisał:

    Mieszkańcy Nakła i okolicy nie wiedzą co się dzieje że władze mast i powiatu chca zlijwidować kolejny oddział. Tak jak zlijwidowano położnictwo a teraz następny. Nie można do tego poduscić.

    odpowiedz

    • 11 (15)

    K, w dniu 07-05-2026 12:53:23 napisał:

    Ten kto nigdy nie leżał w szpitalu to nie ma o tym pojęcia . Moja mama leżała tam niedawno a ja wcześniej także i uważam że opieka tam jest bardzo dobra Pielęgniarki są empatyczne ,bardzo pomocne . CHIRURGIA w Nakle nad Notecią jest bardzo potrzebna. Jest blisko pacjent a oto chyba chodzi żeby dostęp był maksymalnie ułatwiony dla CHOREGO. Rodzina także ma bliżej a kontakt z nią to ważny element powrotu do zdrowia. Degradujecie nasz szpital takimi posunięciami . MIASTO POWIATOWE bez oddziału CHIRURGII ABSURD!!! NASI WŁODARZE mają nas za ludzi bez prawa głosu ,których trzeba UŚMIERCIĆ likwidując systematycznie oddziały . Dokąd to wszystko zmierza bo na pewno nie do dobrostanu pacjentów.

    odpowiedz

    • 9 (15)

    Mieszkaniec Szubina, w dniu 07-05-2026 12:54:01 napisał:

    Chirurgia Nakło mój ojciec był pacjentem oddziału,zadowolony zarówno z opieki pielęgniarskiej i lekarskiej, zaopatrzony profesjonalnie. Natomiast najpierw trafił do Szubina gzie nad jego stanem się nie pochylony i odesłano

    odpowiedz

    • 4 (10)

    Lola , w dniu 07-05-2026 12:57:07 napisał:

    Obserwator kłamie, on nie ma znajomych

    odpowiedz

    • 3 (15)

    chora służba zdrowia, w dniu 07-05-2026 12:58:46 napisał:

    taka wspamniała opieka i pomoc, że ludzie oknami uciekają

    odpowiedz

    • 8 (12)

    krajan, w dniu 07-05-2026 13:04:47 napisał:

    Dlaczego władze powiatowe nigdy nie wypracowały modelu finansowego obciążającego spółkę za korzystanie ze szpitala. Szpital został wybudowany ze składek społecznych społeczeństwa powiatu wyrzyskiego,w tym także mieszkańców gminy Nakło/

    odpowiedz

    • 5 (9)

    Jola, w dniu 07-05-2026 13:10:38 napisał:

    Przechodząc obok Netto zauważyłem że parking również będzie za jakiś czas płatny...

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Zatroskany, w dniu 07-05-2026 13:12:15 napisał:

    Uważam, że My jak mieszkańcy Nakła powinniśmy dbać o nasz szpital, gdyż budowali go nasi dziadkowie, ale również to żeby nie był to szpital prywatny. Korzystałem z opieki medycznej kilkakrotnie, a zwłaszcza na oddziale chirurgii i uważam, że jest dobra opieka medyczna, gdyż po zabiegu jaki miałem wróciłem do pełni sił. Bardzo dziękuję personelowi za opiekę.

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Wdzieczna, w dniu 07-05-2026 13:21:33 napisał:

    Ostatnio leżałam w Nakle na oddziale chirurgii,zakladano mi port Pielęgniarki już od samego wejścia na oddział bardzo sympatyczne,, zawsze sluzyly pomocą, oczywiście ematyczne, Dojazd do szpitala dobry i to uważam kolejny argument który przemawia za tym,ze chirurgia powinna być dobra lokalizacja przy węźle kolejowym i głównej trasie. Mieszkańcy Nakło za walczcie, żeby nie było za późno, nie piszcie czegoś co jest nie prawdą i sprawić może przykrość osobą tam pracujacym Wiem co piszę trochę już po szpitalach leżałam i sporo widziałam Pozdrawiam pielęgniarki z chirurgii z Nakła

    odpowiedz

    • 10 (18)

    Pazerni, w dniu 07-05-2026 13:30:34 napisał:

    Jestem w szoku. To przewodniczący Rady Miejskiej Paweł Wiśniewski jest członkiem Rady Nadzorczej w Szpitalu. Jeśli to prawda to jak on dba o mieszkańców Nakła. Przecież Rada Nadzorcza musi wiedzieć co jest w planach, rada kontroluje zarząd.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 8 (12)

    Kr, w dniu 07-05-2026 13:38:54 napisał:

    Proszę ratujcie nasz oddział chirurgiczny, gdyż jest na miejscu, a tak z wszystkimi chorobami niestety do innego miasta, a czas dojazdu a koszty paliwa.

    odpowiedz

    • 5 (11)

    Rozczarowany, w dniu 07-05-2026 13:48:53 napisał:

    Komisja zdrowia w Nakielskim powiecie przewodniczący pan Osiński mieszka chyba w Kołaczkowie, kilka km. od centrum Szubina , cóż to wiele tłumaczy dlaczego kosztem Nakła rozbudowuje szpital w Szubinie

    odpowiedz

    • 6 (16)

    Sławek, w dniu 07-05-2026 13:53:02 napisał:

    W Bydgoszczy w szpitalu jak pytają "był pan wcześniej leczony?" i słyszą "tak, w Nakle", to komentują "czyli nie był pan".

    odpowiedz

    • 6 (12)

    Ja, w dniu 07-05-2026 13:58:54 napisał:

    Jestem zbulwersowana przeniesieniem oddziału chirurgicznego do Szubina.Najpierw zlikwidowano ginekologię i położnictwo.Teraz na odstrzał wystawiono chirurgię.Plany przeniesienia oddziału chirurgicznego i ortopedycznego były już w 2017 roku.Malymi krokami zabierają nam wszystko.Za chwilę miasto powiatowe będzie bez oddziałów zabiegowych.

    odpowiedz

    • 5 (11)

    Ke, w dniu 07-05-2026 13:59:33 napisał:

    Moim zadaniem malowanie powinno ratować szpital po pierwsze jest miastem powiatowym , a po drugie po co lokalni politycy wydają miliony na na takie rzeczy jak budowa amfiteatr jak by było można przeznaczyć na przebudowę szpitala. I wtedy pomyśleć o nowych oddziałach. A nie zamykać ważny oddział. I po trzecie też by mogli wziąć się za funkcjonowanie pogotowia ratunkowego bo też jest kiepsko bo czasem czeka się po 20 min za karetką. Co się dziwić jak na powiat są tylko 4 karetki.

    odpowiedz

    • 7 (13)

    Pacjent, w dniu 07-05-2026 14:36:10 napisał:

    Bardzo zła decyzja dotycząca przeniesienia oddziału... Oddział chirurgii jest bardzo dobrze zorganizowany, z profesjonalnym i zaangażowanym personelem. Pielęgniarki są pomocne, życzliwe i zawsze reagują na potrzeby pacjentów, a doktor Stefaniuk to świetny specjalista z bardzo dobrym podejściem do pacjenta. Zdecydowanie najlepszy oddział w szpitalu. Wszystkie wizyty w szpitalu przebiegały sprawnie i konkretnie.

    odpowiedz

    • 2 (14)

    Pacjent, w dniu 07-05-2026 15:12:42 napisał:

    Przynajmniej tak kazali mi napisać, inaczej nie dostanę kolacji.

    odpowiedz

    • 6 (14)

    Mądry, w dniu 07-05-2026 15:15:53 napisał:

    Ludzie uciekają do Bydgoszczy. Kropka. Jestem ciekawy, gdzie leczy się autor i jego rodzina? Niech odważnie napisze i podpisze się. Chodź głównie o skłóceni e nakielan

    odpowiedz

    • 0 (24)

    Obserwator Robert , w dniu 07-05-2026 15:33:11 napisał:

    Głosowaliście na KałOwców to teraz patrzcie, jak wszystko niszczą wraz ze służbą zdrowia. Ponad 90 % laboratoriów jest już niemieckich.Czas przestać się uśmiechać.

    odpowiedz

    • -1 (15)

    Kamil zdun, w dniu 07-05-2026 15:34:49 napisał:

    UMIERALNIA

    odpowiedz

    • 2 (24)

    Pacjet , w dniu 07-05-2026 15:36:53 napisał:

    A kto pamięta który rząd do tego doprowadził że ten szpital wygląda jak wygląda. Coś pamięć co u niektórych osób szwankuje Rudy w 2010 zaczął ,sprywatyzowano a teraz powtórka z rozrywki zamykają Głupota ludzka nie zna granic . To wy jesteście chorzy Zakute Łby.

    odpowiedz

    • 2 (20)

    Zocha, w dniu 07-05-2026 16:03:44 napisał:

    Pacjent ,ty nic nie pamiętasz, zachowujesz się jak byś wyszedł ze szpitala, ale psychiatrycznego. Jak nie dowalisz Tuskowi 4 razy dziennie, to byś chory był. Chory z nienawiści!

    odpowiedz

    • 3 (9)

    Mieszkanka , w dniu 07-05-2026 16:15:41 napisał:

    Uważam, że takie decyzje powinny być konsultowane ta po pierwsze, po likwidowano licea medyczne, więc pielęgniarek brak, średnia wieku 50+, robią niezwykłą pracę. Makontenci zawsze będą narzekać. My jako społeczność miasta i powiatu, chyba możemy temu zaradzić, ludzie obudźcie się, na chirurgię przyjeżdżają ludzie z całego kraju, może trochę zainteresowania i wiedzy, Wstyd, jesteśmy tacy obojętni.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -4 (16)

    Nakielanin, w dniu 07-05-2026 16:25:19 napisał:

    Ten szpital w Nakle, tj jedno wielkie nieporozumienie.Personel medyczny tj dramat.Panie pielęgniarki zarabiają kolosalne pieniądze, nie wspomnę o lwkarzach a opieka medyczna z ich strony to jest żenada.Empatii ZERO, podeǰścis do pacjenta żenada.Większość pacjentów odsyłana na Bydgoszcz..Zlikwidować !!!!!

    odpowiedz

    • 2 (10)

    Lala, w dniu 07-05-2026 16:32:12 napisał:

    Najbardziej narzekają Ci którzy najwięcej korzystają zawsze mają coś do powiedzenia

    odpowiedz

    • 7 (13)

    Zofia , w dniu 07-05-2026 16:35:08 napisał:

    Młodym się zdaje, że wszystko mogą, a ja bez prawa jazdy gdzie pójdę po pomoc, zastanówcie się, kiedyś i Wy zostaniecie sami i starzy kto Wam pomoże

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Marta, w dniu 07-05-2026 16:37:28 napisał:

    Wstydzę się za włodarzy naszego miasta że tak po prostu olali temat szpitala w naszym mieście i za mieszkańców którzy tak po prostu sami doprowadzają do jego likwidacji oczy się otworzą jak będzie za późno jak zawsze

    odpowiedz

    • 8 (16)

    Uzdrowiciel z Mongolii, w dniu 07-05-2026 16:41:24 napisał:

    To mówicie, że przewodniczący Rafy Miejskiej Paweł Wiśniewski jest w Radzie Nadzorczej Szpitala. W tym czasie koledzy Starosta Blonski i Wicestarosta Dubkowski dbają o zdrowie swoich wyborców poprzez de facto przyzwolenie na zabranie chirurgii z Nakła. Trudno pozostanie się leczyć u baby z lasu.

    odpowiedz

    • 6 (10)

    Stanisław, w dniu 07-05-2026 17:17:52 napisał:

    Niż demograficzny,kurczenie się populacji i zapaść systemowa służby zdrowia.To główne dzisiaj przyczynki do tego by tak przerośnięte kompleksy szpitalne redukować lub likwidować.Ekonomicznie te molochy się nie spinają,generują tylko straty więc powiaty tną koszty redukując usługi.Nakło nie jest wyjątkiem.Im szybciej pozbędą się takich molochów,tym lepiej dla miasta.Zostanie jedynie medyczny punkt doraźnej opieki i pomocy.W latach 60 minionego stulecia przy Mickiewicza był tylko ten malutki czerwony budynek szpitalny.Tam przyszedłem na świat.Dawał radę obsłużyć lokalnych mieszkańców.W rezerwie był Wyrzysk.Zatoczyliśmy koło-wracamy do tamtego okresu.Jak to możliwe-?

    odpowiedz

    • 6 (14)

    Eko, w dniu 07-05-2026 17:49:07 napisał:

    Tak najlepiej ,wszystko sprzedać , zamknąć ,zlikwidować .To jest hasło przewodnie ekipy rządzącej . To oni przed wyborami obiecywali ,że wszystko co złe zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki , że zlikwidują limity i kolejki do lekarzy .I co ? Likwidują ,ale oddziały i szpitale w całej Polsce .

    odpowiedz

    • 7 (15)

    Meno, w dniu 07-05-2026 17:55:42 napisał:

    To jest dramat !!! Wkrótce mieszkańcy Nakła zostaną pozbawieni podstawowej opieki zdrowotnej .Gdzie są radni !!! Gdzie jest burmistrz !!! Gdzie jest starosta !!! Gdzie są nasi wybrańcy !!! Dlaczego nie walczą o nas i dla nas ? Pewnie przypomną sobie o mieszkańcach przy okazji kolejnych wyborów !

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Były , w dniu 07-05-2026 18:12:26 napisał:

    Byłem pacjentem chirurgii w bydgoskich szpitalach i nakielskim szpitalu .Z wielką satysfakcją muszę przyznać ,że nakielski szpital w porównaniu z bydgoskimi wypadł zdecydowanie lepiej ! Szybka i profesjonalna pomoc ze strony personelu na najwyższym poziomie .

    odpowiedz

    • 5 (13)

    Kasa, w dniu 07-05-2026 18:50:59 napisał:

    Od kiedy przewodniczący Wiśniewski zna się na służbie zdrowia? Czy chodziło o radę nadzorczą i kolejną kasę? W ilu radach jeszcze zasiada? Nigdy już na niego nie zagłosuję.

    odpowiedz

    • 3 (11)

    Adam, w dniu 07-05-2026 19:11:42 napisał:

    Szpital w Sxubinie ,trudno nazwać szpitalem ,ktos tam był.

    odpowiedz

    • 1 (11)

    internauta , w dniu 07-05-2026 19:12:20 napisał:

    paweł wiśniewski rada nadzorcza od 2 grudnia 2024r. źródło KRS. czego to juz dla kasy nie zrobią świnki przy korycie.

    odpowiedz

    • 3 (17)

    Zuza, w dniu 07-05-2026 19:14:13 napisał:

    Po co nam szpitale w Polsce ,przecież są w Niemczech ! Tak myślą włodarze .A tak na marginesie ,to dopiero ludziom oczy się otworzą jak będą musieli z każdą drobnostką jeździć do Bydgoszczy i spędzić kilka godzin na izbie przyjęć .Dlatego ratujmy chirurgie i to co jeszcze zostało !

    odpowiedz

    • 2 (14)

    Egon, w dniu 07-05-2026 19:18:25 napisał:

    Dzisiaj zamykają oddziały szpitalne ,a jutro będą zamykać specjalistyczne poradnie . Pytam się co wtedy zrobimy ? Nic tylko umierać !

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Viola, w dniu 07-05-2026 19:28:48 napisał:

    Byłam pacjentką chirurgi i jestem bardzo zadowolona i co najważniejsze wyleczona . Szybka i profesjonalna pomoc ,bardzo kompetentni lekarze i przesympatyczne , bardzo pomocne panie pielęgniarki. Mam nadzieję ,że nakielscy włodarze nie dopuszczą do likwidacji oddziału .

    odpowiedz

    • 5 (11)

    Licho, w dniu 07-05-2026 19:39:30 napisał:

    Ja również leczyłem się na nakielskim oddziale chirurgii i uważam ,że wszystko było na przyzwoitym poziomie . Szybko wróciłem do zdrowia bez żadnych komplikacji . Polecam leczenie na nakielskiej chirurgi i pozdrawiam cały personel !

    odpowiedz

    • 6 (12)

    $, w dniu 07-05-2026 19:45:35 napisał:

    Super oddział ,super lekarze ,super pielęgniarki ,super oddziałowa ,super personel pomocniczy i super efekty leczenia . Nie dopuśćmy do jego likwidacji .

    odpowiedz

    • -1 (17)

    Kalina malina, w dniu 07-05-2026 19:55:29 napisał:

    Ale po co nam szpital przecież w Berlinie też jest. Zamkną z 50 szpitali to się nam dług zmniejszy. Brygada uśmiechajmy się.

    odpowiedz

    • 3 (15)

    Pacjent , w dniu 07-05-2026 20:00:44 napisał:

    Zocha kogo ty bronisz prawdy czy układu. Prawdy nie da się zakrzyczeć Rudy i tylko on jest winny tego upadku służby zdrowia. A oddział psychiatrii to też oddział w którym się leczy,ale takich tępaków to nie ma żadnego ratunku.

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Miki, w dniu 07-05-2026 20:07:59 napisał:

    Polska służba zdrowia jest w totalnej zapaści .Kolejki ,limity ,brak personelu i środków finansowych ,dlatego standardy leczenie w nakielskim szpitalu nie odbiegają od leczenia w innych szpitalach powiatowych . Natomiast zawsze warto mieć szpital pod własnym nosem aby nie jeździć do innych miast . Tak dla chirurgi w naszym mieście .

    odpowiedz

    • 6 (10)

    Nakielanka, w dniu 07-05-2026 20:40:03 napisał:

    Tyle pozytywnych komentarzy, pozwolić na zamknięcie oddziału, a może pan Wiśniewski, pomyśli... Niby profesor, ale tylko uczelni. Ludzie zróbmy coś, bo w naszym mieście już nic nie będzie . Te dziewczyny które tam pracują, zdrowie i życie pacjentów oddały, trochę zrozumienia , młodych pielęgniarek nie ma

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (14)

    robinson, w dniu 07-05-2026 20:45:16 napisał:

    Jak dłużej będą nami rządzić ci co obecnie rządzą to wcale nie zdziwię się jak z obecnego nakielskiego szpitala zostanie zrobiony przytułek dla afrykańskiej dziczy.

    odpowiedz

    • 5 (11)

    szatan, w dniu 07-05-2026 20:48:32 napisał:

    Po co szpital wystarczy, że rozbudowuje się cmentarz!

    odpowiedz

    • 2 (6)

    Machina, w dniu 07-05-2026 21:02:10 napisał:

    A co można powiedzieć o oddziale wewnętrznym?

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Pan z urzędu, w dniu 07-05-2026 21:42:49 napisał:

    Nie czekać biernie,nie patrzeć jak krok po kroku ogranicza się dostęp do świadczeń.Tylko zbierajcie podpisy pod petycjami do lokalnych władz samorządowych (starostw powiatowych),bo to one są organami założycielskimi dla większości szpitali powiatowych i ponoszą za to odpowiedzialność.Za tym stoją konkretne osoby z imienia i nazwiska.To ich podpisy figurują na dokumentach.Tylko presja,tylko realne działania.

    odpowiedz

    • 6 (14)

    Były sąsiad starosty , w dniu 07-05-2026 21:54:34 napisał:

    Panu staroście Blonskiemu to wisi ten nakielski szpital.Jego żona jest lekarzem .To leczy się za darmo,i bez kolejki.

    odpowiedz

    • 4 (18)

    Pola, w dniu 07-05-2026 22:00:26 napisał:

    Narzekacie bo macie za dobrze. Taka opieka medyczna jak jest w Polsce to cały świat chciałby mieć. Tylko wasze narzekanie jest zbyteczne.

    odpowiedz

    • 5 (9)

    Pola, w dniu 07-05-2026 22:04:03 napisał:

    Czy ja mieszkam w innej zPolsce niż Wy? Nie chodzę prywatnie do lekarzy. Jest OK

    odpowiedz

    • 1 (17)

    CNA, w dniu 07-05-2026 22:07:22 napisał:

    Tak było z oddziałem Ginekologicznym i Położniczym i taki los będzie i tego oddziału no cóż lata zaniedbań brak prawidłowej reanimacji gospodarczej i finansowej ,sztuczne podtrzymywanie. Zamknąć sprzedać etaty za zachodnią granicą wolne a co tam Polska przechodziła już zamykanie zakładów likwidowanie gospodarki cooo amnezja . Gdzie są te panie z transparentami z Rynku Nakielskiego dlaczego nie pikietują to ich rządy

    odpowiedz

    • 0 (10)

    Xoxo , w dniu 07-05-2026 22:09:56 napisał:

    Naklo od lat nazywają umieralnią. Szczególnie wewnętrzny. Chirurgia w Szubinie natomiast działa prężnie i zbiera dobre opinie.

    odpowiedz

    • -1 (17)

    Wnuk, w dniu 07-05-2026 22:29:48 napisał:

    No właśnie gdzie są babcie z rynku ??? Już nie walczą o lepsze jutro dla swoich wnuków !!! Może rudy im zabronił ??? Oj babunie trzeba walczyć ,bo w starości choroby częściej się przytrafiają.!!!

    odpowiedz

    • 7 (13)

    P. Wiśniewski przewodniczący od Burmistrza, w dniu 07-05-2026 22:43:05 napisał:

    Pan Przewodniczący Rady jest w 2 spółkach jako członek Rady, w Nakle w szpitalu od 2024 i w Sępólnie w zakładzie komunalnym od 27.06.2025 z tytułu szpitala i z Zakładu Komunalnego pobierał średnio w zeszłym roku ponad 2k złoty dochodu miesięcznie. Panie Pawle jaki nadzór Pan tam sprawuje i jakie funkcje pełni? Nic standardowo ludzie na swoim

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Donald, w dniu 07-05-2026 22:43:56 napisał:

    Do budy

    odpowiedz

    • 3 (7)

    obywatel , w dniu 07-05-2026 23:05:44 napisał:

    Ktoś dobrze ocenił sytuację, gdzie leczy się autor artykułu.

    odpowiedz

    • 2 (6)

    On, w dniu 07-05-2026 23:11:09 napisał:

    Ludzie piszecie piszecie i co dalej może być jakaś petycje z podpisami mieszkańców z zebranymi podpisami do naszych władz się przydała .A tu tylko krytyka dajcie spokój panią z chirurgii super załoga z super oddziałowa Panie z dużą empatią i doswiadczeniem w zawodzie.Jestem za Chirurgią w Nakle

    odpowiedz

    • 3 (7)

    Zatroskana pacjentka, w dniu 07-05-2026 23:24:27 napisał:

    Leczyłam się kilkakrotnie na chirurgii w Nakle,kiedy tylko potrzebowałam pomocy zawsze została mi udzielona i potwierdzam że oddział jest bardzo dobrze zoorganizowany lekarze,pielęgniarki i cały personel pracują z wielkim zaangażowaniem,zamykać taki oddział to wielka strata dla społeczeństwa,walczmy o utrzymanie chirurgii w naszym szpitalu nie pozwólmy na jego likwidację

    odpowiedz

    • 5 (9)

    On, w dniu 07-05-2026 23:27:27 napisał:

    Ludzie może czas się obudzić żeby nie było za późno o Zamkną nam chirurgię i z każdą bzdurą bedziemy jeździć po różnych szpitalach Tylko widać krytykę i żadnego zrozumienia dla pielęgniarek i lekarzy Ludzi to ciężki zawód, widzą ból i cierpienie, śmierć Nie każdy by mógł tam pracować Niedawno leżałem na chirurgii byłem bardzo zadowolony z pracy całego zespołu pielegniarskiego Panie pelne empatii, zrozumienia.Lekarze również Nic dodać nic ująć Chirurgia w Nakle musi zostać

    odpowiedz

    • -3 (21)

    ses, w dniu 08-05-2026 07:51:44 napisał:

    a zapomnieliście kto sprzedał szpital w prywatne ręce? za czasów 1 Tuska? Przypomnijcie sobie. Teraz starostwo nie ma żadnego wpływu na prywatny szpital. Sprzedał w-ce starostą pomimo że już wiedział że rząd PIS -pierwszy odłuży szpitale powiatowe. I tak zrobił. I tak PO sprzedało nasz szpital, pobudowany z naszych pieniędzy. A może wtedy było trzeba zrobić referendum i zapytać się ludzi. Ale po co ? Obywatele są tylko maszynkami do głosowania. Będziemy o tym pamiętać w czasie wyborów w 2027 r.

    odpowiedz

    • 5 (11)

    Obywatel, w dniu 08-05-2026 08:05:47 napisał:

    A może nie tylko negować wszystko ale zobaczyc też pozytywne zmiany jakie się dokonały w ostatnim czasie. Nowy rezonans, odnowiony rentgen, zmiany w budynku szpitala itd. Tego nie wiidzicie!? Ludzi pracujacych tam nie widzicie? Tylko obrażać. Negować. Wyśmiewać. Hejtować.

    odpowiedz

    • 1 (9)

    Obywatel, w dniu 08-05-2026 08:19:35 napisał:

    Ten szpital jest tak naprawdę w prywatnych rękach, myślę ze włodarze robią co mogą żeby było dobrze. Nawet jeśli o tym głośno nie krzyczą!

    odpowiedz

    • 1 (11)

    CNA, w dniu 08-05-2026 08:28:41 napisał:

    Do ,,ses,, masz całkowitą rację wogóle to całą społeczność Nakielska ogarnęła amnezja historia się powtarza . PANDEMIA czas bardzo trudny nieznany dla wszystkich tylko szpitale i służba zdrowia ale fundusze były wpompowywane z każdego źródła i to niemałe. No i co a teraz szpitale oddziały zamykane.

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Obywatel, w dniu 08-05-2026 11:03:34 napisał:

    Całe życie płacimy na NFZ, to chyba mamy coś do powiedzenia.Jako społeczność, powinniśmy zawalczyć o oddział, bo za chwilę może być za późno i przyjdzie nam jeździć do okolicznych szpitali.

    odpowiedz

    • 4 (18)

    kuba, w dniu 08-05-2026 11:07:22 napisał:

    Tusk prywatyzował przemysł ,ale nie prywatyzował szpitali .Był to okres w którym co było państwowe było złe. Było powszechne przekonanie ,że w rękach prywatnych sytuacja się poprawi .Szpital nie został sprzedany ,tylko jest zarządzany przez Spółkę .Gdyby był zarządzany przez Gminę Nakło ,- dawno by nie istniał. Żadna władza w ostatnich 30 latach nie poprawiła stanu w służbie zdrowia , a szczególnie pis .

    odpowiedz

    • 4 (16)

    staryzbok, w dniu 08-05-2026 15:26:44 napisał:

    a to ja mam propozycje. zamiast tego szpitala niech zrobia tam gejowski burdel i bym tam chodzil i sie onanizowal. mmm jezu nie moge sie opanowac jak o tym mysle. ale mi leci klejuch w tym momencie. taki stary gejuch jak ja potrzebuje zylastego pracia ten budynek moglby stanowic maja baze dowodzenia i tam bym zapraszal moich chlopakow owlosionych. jezu jaka ze mnie bestia.

    odpowiedz

    • 3 (11)

    Oli, w dniu 08-05-2026 17:29:15 napisał:

    Szpital powinien zostać w mieście powiatowym,a władze miasta powinni dołożyć wszelkich starań aby tak było. To jakieś nieporozumienie aby wszystko przenosić do Szubina to wstyd żeby z miasta powiatowego zabierać oddziały i przenosić tam gdzie nie ma dojazdu proszę zobaczyć ile autobusów jeździ do Szubina a nie wszyscy mają samochody aby tamdojechać.

    odpowiedz

    • 2 (4)

    Veto, w dniu 08-05-2026 22:05:43 napisał:

    To ja czegoś tu nie rozumiem. Szpital niby prywatny a rada nadzorcza nie prywatna ? Skoro pan Wiśniewski w radzie szpitala?

    odpowiedz

    • 2 (2)

    pacjent, w dniu 10-05-2026 12:46:47 napisał:

    Nie pamiętam, żeby za młody profesor .przewodniczący rady udzielał się społecznie na rzecz gminy Nakło lub powiatu, może burmistrz i radni się wypowiedzą na temat szpitala w Nakle, uczelnie tak mało placą, że nauczyciele akademiccy, kiedyś mało znani, zostają radnymi, budującymi chodniki do wsi, ale o Olszewce, Karnowie, Lubaszczu zapomniał.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Pacjent19, w dniu 12-05-2026 11:36:08 napisał:

    Niby taka umieralnia, a wszyscy chodzicie. W Bydgoszczy po kilka godzin trzeba czekać na sorze, a IZBA PRZYJĘĆ odrazu praktycznie przyjmuje, nie raz trzeba czekać jakiś czas bo są inni pacjenci, ale nie tak jak na sorze w Bydgoszczy. Ci co najgłośniej krzyczą „umieralnia” są stałymi klientami szpitala w Nakle. W całym szpitalu wspaniała obsługa, pielęgniarki z izby przyjęć, chirurgii, ortopedii wszyscy są naprawdę uprzejmi, pomocni i doświadczeni. Szok co wy ludzie robicie.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    On, w dniu 13-05-2026 15:54:18 napisał:

    To prawda będziesz jeden z drugim jeździć, czekać na sorze po kilka godzin, powiat bez oddziałów zabiegowych zaraz zrobią,bo jak zostanie sama ortopedia czy będzie sens opłacać blok operacyjny, to tylko kwestia czasu.Tylko niezadowolenie z ludzi strony, spędzałem kilka razy na chirurgii w Nakle i personelu super,empatyczny To myślę że już czas się obudzić bo do lipca jak pogłoski mówią niedługo i zostaniemy bez chirurgii

    odpowiedz

    • 0 (0)

    ?, w dniu 13-05-2026 16:21:57 napisał:

    co na to radni? co na to radny nakielski co jest w radzie nadzorczej szpitala? moze jakąś dyskusja na sesji?

    odpowiedz

    • 0 (0)

    pacjent , w dniu 14-05-2026 12:37:08 napisał:

    Nauczyciele akademiccy też ludzie,muszą dobrze zarabiać,przecież studenci muszą się na kimś wzorować.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Podłoże Uniwersalne z Hydrożelem 50L – Do Ogrodu, Doniczek i Balkonów
26PLN
Zezwolenie na zbieranie odpadów
od 2000PLN
Interdruk Pianka Dekoracyjna 8 sztuk Basic – elastyczne arkusze A4
10,99PLN
Konstrukcje stalowe
Sokownik ze Stali Nierdzewnej 8L – Naturalny Sok Bez Wysiłku
124,99PLN
Zeszyt w kratkę A5 Interdruk 32 kartek
2,80PLN
Budowa hal
Słoiki szklane 900ml 1szt. Bez zakrętki
2,49PLN
0

Święto Centrum Szkolenia WOT. Uroczysty apel

29 maja Centrum Szkolenia Wojsk# Obrony Terytorialnej po raz pierwszy obchodziło swoje święto w Grudziądzu. Tegoroczne uroczystości miały szczególny charakter, ponieważ były pierwszymi zorganizowanymi po przeniesieniu jednostki z Torunia do Grudziądza, które nastąpiło w styczniu 2026 roku. Wydarzenie stało się nie tylko okazją do podsumowania działalności Centrum, ale również świętem mieszkańców miasta i regionu.

(czytaj więcej)
0

Niebieska pełnia księżyca. Bez zmiany barwy

W ostatnią noc maja na niebie pojawi się #wyjątkowe zjawisko astronomiczne – druga pełnia Księżyca w tym samym miesiącu, znana jako tzw. „Niebieski Księżyc”. Mimo swojej nazwy nie oznacza ona zmiany barwy naszego naturalnego satelity – Księżyc pozostanie srebrzysty jak zwykle. Określenie to odnosi się wyłącznie do sytuacji, w której w jednym miesiącu kalendarzowym występują dwie pełnie.

(czytaj więcej)
0

Trzydniowa akcja. Kilkadziesiąt donacji krwi

W dniach 11–13 maja #br. Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej w Grudziądzu zorganizowano tydzień Honorowego Dawstwa Krwi pod hasłem „W boju i potrzebie krwi nie szczędząc”. Inicjatywa połączyła działania promujące zdrowie, aktywność fizyczną oraz ideę bezinteresownej pomocy potrzebującym.

(czytaj więcej)
0

Pamięć o Bohaterze. Świadectwo odwagi, służby i walki

13 maja 1901 r. urodził się# rotmistrz Witold Pilecki – ochotnik do Auschwitz, żołnierz Polskiego Państwa Podziemnego, autor raportów o niemieckich zbrodniach i niezłomny patriota.

(czytaj więcej)